Artykuł
FOMO kontra JOMO: Jak dotrzeć do Millennialsów i Gen Z?
Marketing
Internet łączy ludzi, wszyscy skrolują od rana do wieczora. Ale jakich doświadczeń poszukują? Badania różnic pokoleniowych jasno wskazują liderów zakupów internetowych:
FOMO czy JOMO?
Poza zasobnością portfeli, Millennialsi i Gen Z różnią się poziomami luzu. Ze względu na inne style komunikacji, obie grupy reagują na przekaz w inny sposób. Millennialsi, najbardziej niespokojne pokolenie, chcą być w centrum wydarzeń. Nie przez przypadek ich mottem jest FOMO (Fear of Missing Out) – Millennialsi to pierwsze w historii pokolenie z dostępem do niekończących się opcji. Gen Z są bardziej wybiórczy, cieszą się, gdy nie muszą brać udziału w jakiejś aktywności. Dostępność opcji dla nich nie jest niczym nowym, czują się swobodnie skrolując feedy, angażują się tylko w to co chcą, rozumiejąc, że nie mogą być wszędzie jednocześnie. Aby skutecznie zaangażować te wybredne, ale różnorodne pokolenia, marki muszą zachować równowagę, balansując między ekscytacją FOMO i chillem JOMO. Proste?
Jak Zdobyć Publiczność Millennialsów i Gen Z
Nie takie proste, więc zacznijmy od podobieństw. Zarówno Gen Z, jak i Millennialsi cenią autentyczność. Potrafią rozpoznać nieautentyczne przesłanie z kilometra. Aby ich zainteresować trzeba w kampaniach wykorzystywać wypowiedzi prawdziwych ludzi i prawdziwe historie. Transparentność wartości marki jest kluczowa. Spersonalizowane doświadczenia odgrywają również istotną rolę. Aby przyciągnąć obie grupy, warto wykorzystać dane do dostosowania treści i rekomendacji. Interaktywny content, czyli np. ankiety, quizy i wyzwania, angażuje zarówno Gen Z, jak i Millennialsów, wspierając dialog i poczucie wspólnoty. A poza tym, nie oszukujmy się, taki content po prostu mniej nudzi!
Strategie dla Gen Z i Millennialsów
Millennialsi
Mimo że są zainteresowani treściami wizualnymi, Millennialsi preferują konsumowanie dłuższych treści, takich jak filmy na YouTube i artykuły blogowe. Aktywnie uczestniczą na platformach takich jak Facebook, YouTube i LinkedIn. Doceniają treści, które dostarczają wartość, uczą jednocześnie bawiąc. Millennialsi są mniej skłonni do używania nowszych platform, takich jak Snapchat czy Twitch.
Co Działa na Millennialsów?
Gen Z